Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

U bent hier

'Ik Weet Wat Ik Doe': Homomannen getuigen over gezondheidsuitdagingen

12/04/2016 - 09:52

Met filmclips en affiches waarin homo en bi-mannen getuigen, sensibiliseert en informeert Sensoa die doelgroep de komende jaren over seksuele gezondheid. ‘Ik Weet Wat Ik Doe’ luidt de opvallende slogan. Daarmee belicht en versterkt Sensoa de veerkracht van homomannen. Centraal staan de keuzes die homo en bi-mannen maken. Het gaat over hiv en veilige seks, maar ook over andere gezondheidsproblemen en uitdagingen waarmee zij geconfronteerd worden.

Zo kaart de ambitieuze nieuwe campagne ook thema’s aan zoals mentale gezondheid, middelengebruik, relatiekeuze en de homosubcultuur. Doorheen hun levensloop ontwikkelen veel mannen met homoseksuele contacten hun eigen manier van omgaan met gezondheidsuitdagingen. De modellen van de campagne weerspiegelen de diversiteit onder Vlaamse homo’s en bi's, qua leeftijd, looks, migratiegeschiedenis en seksuele smaken.

Lees het volledige persbericht over "Ik Weet Wat Ik Doe"

Check de campagnesite

Discussieer mee op facebook en Twitter #IkWeetWatIkDoe