Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

U bent hier

Digitale aanbod van Sensoa boomt

12/01/2017 - 15:58

Enkele jaren geleden koos Sensoa resoluut voor de digitale weg. Zoveel mogelijk informatie zou digitaal aangeboden worden en dat gesegmenteerd naar doelgroepen. Ondertussen zijn Sensoa.be, Seksualiteit.be, Allesoverseks.be, Seksuelevorming.be, Mannenseks.be, Levenmethiv.be al een tijdje online. Ook SensoaInternational.be en onze meertalige site Zanzu.be zijn ondertussen up & running.

De inspanningen om niet alleen de informatie zo kwalitatief mogelijk aan te bieden, maar ook veel aandacht te besteden aan Search Engine Optimization lonen. In 2016 waren alle sites samen goed voor 5.887.120 sessies, dat is 50% meer dan in 2015. Toch is het beeld per site verschillend.

Vier sterke stijgers

  • De grote sterkhouder blijft Allesoverseks.be, die vorig jaar goed was voor meer dan 3 miljoen sessies (en het daarmee ruim 40% beter deed dan in 2015). De site blijft ook goed voor een aandeel van bijna 52% in de stats van het volledige aanbod.
  • Seksualiteit.be was in 2016 goed voor bijna 1.5 miljoen sessies (en een aandeel van 25% in het volledige aanbod). Dit is goed voor een stijging van zo’n 16% tegenover het vorige werkjaar. Allesoverseks.be en Seksualiteit.be samen blijven dus goed voor een aandeel van ruim 75% in het webaanbod van Sensoa, met ruim 4.5 miljoen sessies.
  • Ook Seksuelevorming.be blijft het jaar na jaar beter doen en steeg zo’n 22% tegenover 2015 naar ruim 87.000 sessies. De Sensoa Shop volgt traditiegetrouw de trend van Seksuelevorming.be en deed het 14% beter dan in 2015.
  • Een opvallende nieuwkomer is Zanzu.be, die in zijn eerste volledige werkjaar goed is voor ruim 920.000 sessies. Omdat de site in veertien talen online is, zijn een groot deel van de bezoekers van buiten België, zoals Iran, Turkije en Algerije.

De andere sites deden het iets minder goed dan het voorgaande werkjaar.

Toekomstplannen

In 2017 houden we ons webaanbod tegen het licht en zetten we met behulp van een extern adviesbureau onze inspanningen (in tijd en geld) ook af tegenover deze cijfers. Na deze audit tekenen we een plan uit om ons webaanbod duurzaam, performant en toekomstgericht sterk te kunnen houden.